reede, 20. november 2015

Minu neljapäev 19.11.2015 ;)


Pikka juttu ei tule. Pole tuju. Panen lihtsalt kirja oma toitumise. Trenni ja liikumist ei olnud eile!


Minu toitumine ;)

Hommik ;)

Ma sain endale lõpuks panni. Ma nii nii igatsesin omletti. Ostsin eile väga odava panni Säästukast 6.50€ ja panni labida. Noh kaua ta vastu peab, seda ei tea, kuid kallist hetkel osta ei saa. Äkki päkapikud või jõuluvana toovad.





Üle tüki aja 1 korralik hommikusöök.
Omlett suitsusingiga, roheline sibul, viil täistera rösti juustuga, 1 tomat. Pildil olevat apelsini ei jaksanud süüa. Pärast seda must kange kohv.

* 3 muna
* Natuke suitsusinki
* Roheline sibul
* Tomat
* Viil täistera rukkirösti
* Meresool
* Viil juustu
* Must kohv




Lõuna ;)

Eile päev läks lenneldes ja lõunat sõin üsna hilja. Kuid parem hilja, kui mitte kunagi eks.


Praetud maks köögiviljadega, tomat ja roheline sibul.

* Broleri maks
* Köögivilja segu(porgand, lillkapsas ja veel miskit)
* Tomat
* Roheline sibul
* Meresool




Õhtu ;)

Õhtul oli mul tuju null ja polnud mingit isu.

Jõin 2 Froosh smuutit. Neil on tulnud uus maitse välja mustsõstra/peedi.

* 2 Froosh smuutit





Sellel nädalavahetusel olen ma üksi, lapsed sõitsid Valka vanaisa sünnipäevale. Isa tuleb Eestisse neil jne. Kavatsen palju lugeda, kooliasju teha. Iluprotseduure ja homme lähen 100% ka kas trenni või kiirkõndi tegema
Täna olen kurb ja tujutu. Tahan mõelda oma toitumise peale jne....
Bye bye!


12 kommentaari:

  1. Ära palun kaota oma motivatsioon, kuna mõnedel eelmistel postitustel on kommenteeritud, et sööd liiga vähe. Jah, see on tõsi, aga see ei ole viga, mida ei saaks parandada. Esiteks soovitaksin ma sul rääkida oma toitumisnõustajaga või siis hoopiski vahetada ning leida kellegi, kes sinu tervisest tõeliselt hoolib, mitte selline, kes arvab et võimalikult madal kalorsus = (kiire) kaalukaotus. Järgmiseks soovitan ma paika panna kindla toitumiskava. Võibolla aitaks sinu puhul see kui 1 päev nädalas oleks justkui ettevalmistamise päev, kus valmistad nt terve nädala (lõuna)söögid vms ära ning nt sügavkülmutad ning kui vaja on, siis lihtsalt võtad. Selline viis oleks just parim hommikusöögi puhul, kuna see jääb sul suht tihti ära. Lisaks ei tekiks siis kiusatusi patustada, kuna toit on nädalaks ära tehtud ning poes poleks vaja käia. Kui sul on siiski probleeme , et päeva baasainevahetuse kalorinorm ei saa täis, siis võiksid proovida nt pähkleid, mida on väga mõnus nt koolis vahetundide ajal näksida. Avokaado oleks ka väga teretulnud.

    Olen see anonüümne kasutaja, kes pakkus välja, et sinu unetus võib olla seoses madala kalorsusega. Nimelt tarbisin ma ka ise mõnda aega kõvasti alla 1000 kalori ning arvasin et niimoodi saavutan kiiremini oma unistusekaalu. Tegelikkus oli selline, et magamisega olid probleemid, juuksed hakkasid välja langema ning kaal seisis või isegi tõusis (!). Kui hakkasin VÄHEMALT 1200-1400 kalorit tarbima, siis kaal natuke tõusis (kuna olin keha ära näljutanud), aga siis hakkas jälle langema.

    Palun mõtle natuke selle peale, mida ma siia kirjutasin.
    Päikest ning suurt motivatsiooni soovides
    -J

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Väga hea soovitus :)!

      Toit peab olema sõber ja nauding mitte vaenlane. Ja tõsi ta on, madal kalorsus, kiire langus= kiire tagasilangus ja tervise/välimuse probleemid :).

      Soovitaksingi Sulle pöörduda müne toitumiseksperdi juurde, kes õpetaks sööma. Kavad on toredad asjad küll, aga eluaeg neist sõltuda ei saa.

      Pea püsti ja ikka edasi ;)

      Kustuta
    2. Ma tänan selle soovituse eest!
      Lugesin seda mitu korda ja proovin ära. Pühapäev on mul selline rahulik päev ja teen endale nädala kava ette ära. Kui võimalik, teen midagi ka valmis, ostan valmis jne. See mõte tundub väga hea. Siis on ju juba olemas ja samas pole ka vabandusi, et mitte süüa.
      Mul on hea meel, et keegi viitsib nii pikalt seletada ja nõu anda. See läheb mulle väga korda!
      Ma olin jah eile kurb, kuid ma ei anna alla. Motivatsioon on praegu nii ja naa, kuid täna tuleb ilus päev ja kõik saab korda.
      Unetuse kohta ma arvasin ka lõpuks ise seda, et ju se sellest toitumisest on. Ma mõtlesin, et hakkan kirja panema kuidas ma magan siis, kui toitun rohkem jne. Siis saab seda jälgida. Päris unerohtude peale ma minna ei tahaks veel, kuid samas kaua ma jaksan. Kuid proovin toitumise paika saada.
      Aitäh!

      Kustuta
    3. Kati ma kaalun seda, vaatan, mis võimalused Tartus on jne.
      No tegelikult ma seda tõde ju tean ka, vaid selle järgi käituda ei oska.
      Muidugi pea püsti ja edasi ;)

      Kustuta
    4. Olen seesama anonüümne :)
      Mul on nii hea meel, et võtad asja käsile :) Teed kohe minu ka õnnelikumaks
      Ole tubli ning kui veel toetust vajad siis võid ALATI mulle kirjutada gmailil fitforester@gmail.com

      -J

      Kustuta
  2. Mina käisin ühe sellise eksperdi juures - ei rääkinud see muud tarka midagi kui et tuleb korralikult kolm korda päevas süüa ja kaks liitrit vett juua jne. Minu meelest tuleks Merlin praegu lihtsalt rahule jätta. Kujutan ette, kui raske on vaimselt pidevalt saada kriitikat, sõimu ja mis seal salata - ka nõuandeid, isegi, kui need on heaga mõeldud. Merlin, Sina ei ole meile, lugejatele mitte midagi võlgu. Ma võin eksida, aga mulle tundub, et kogu see stress ja õpetamine on Sul tublisti tegutsemisrõõmu kärpinud ja siis võibki nii olla, et kas lohutad ennast ja patustad toiduga või siis oled hoopis söömata. Pluss veel muidugi koolistress. Võibolla peaksid blogimises tegema näiteks kuuajalise pausi ja kõik asjad rahulikult läbi seedima ja siis värskena tagasi tulema. See ei ole allaandmine - igaüks vajab teinekord hingetõmbepausi. On lugejaid, kes sinust väga hoolima on hakanud ja eks ma isegi tahaks õpetada üht-ja teistmoodi, aga tihtilugu unustame ära, et inimesed on väga erinevad ja kes see ütleb, et see, mis mulle sobib, sinule hea on. Kui kellegile tundub, et Sa sööd vähe, siis kindlasti mõne teise jaoks on seda palju. Kui mõni arvab, et aluseline vesi midagi head ei tee, siis mõni teine arvab, et sellest saab reaalset abi. Ja mis siis kui ongi tegemist vaid platseeboefektiga. See on kõige võimsam efekt maailmas üldse. Milleks teha maha midagi, millest on abi, isegi kui see on vaid sisendusjõud, usk. Oh kuidas ma ei salli seda kommentaatorite jauramist teaduslike tõestuste ümber. Kui paljud ravimid, mis on arstide poolt heaks kiidetud, rikuvad inimeste tervist ja elukvaliteeti, samas kui seesama paljukirutud platseebo võib anda uue alguse elule. Soovin Sulle oskust teha vahet tarkadel ja rumalatel nõuannetel. Kuula enda sisetunnet ja südame häält.Ma pean küll ütlema, et mulle lööb valu pähe, kui ma loen toidu külmutamisest - et roogade toiteväärtus ikka võimalikult madalale langeks nagu jahutamisel ja soojendamisel teadupärast juhtub, külmutamisest rääkimata, aga samas nädala menüü valmismõtlemine on suurepärane idee. Ma ei saa ka aru, misasja need inimesed jauravad vähe söömisest, kui sa sööd kaks korda rohkem kui mina, aga samas, tõsi küll, vähem kui näiteks minu mees. Sööd tublisti rohkem, kui minu sõbranna, aga vähem kui mu ema. IGA INIMENE ON ERINEV!!!!! Inimeste energiavajadus ja metabolism on erinevad. Palun saage sellest aru! Kõik ikka võtavad Sind, Merilin enda järgi ja kurjustavad, et sa ei tee nii nagu nemad teevad. Sa oled kangelane, et sa selle kõige keskel suudad normaalseks inimeseks jääda. Aga tõsiselt... tõmba hinge, mõtle kõik hoolega läbi ja tee nii nagu Sulle MEELDIB. Kuigi ma Katiga kõiges ei nõustu, õigus tal on, et Toit peab olema sõber, mitte vaenlane. Ja sorry, ma ikka veel pean ütlema, et sul on juba hommikusöögiks omlett + võileib ja rivi tomatit ja siis ikka kisatakse, et sa sööd hirmus vähe. Ma söön hommikuti ühe riisileiva ja ma olen parima tervise juures. Sest mu keha ei taha rohkem. Ok õhtusöök on veits lahja, aga paha tujuga pole ju isu ja minu arvates võiksid kõik kommenteerijad Sulle pika pai teha, et sa paha tujuga kommi ei hakanud krõbistama. Pea vastu.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Lähen teen endale kohvi ja tulen vastan Sulle ;)

      Kustuta
  3. Elan sinu tegemistele väga kaasa. Aga tekkis sellinne kysimus, et kas kohupiim, jogurdid (nt kreeka), keefir on toitumiskavast välistatud?
    Aa, soovitaksin omalt poolt syya hapendatut kapsast, sidrunit, kiivit.
    Aga piimatoodete kohta vasta palun

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Tänan kommentaari eest.
      Ei ole, loomulikult võin ma neid asju ka süüa.
      Toon need oma menüüsse sisse.
      Miks sa mul neid asju soovitad süüa?
      Päikest ;)

      Kustuta
    2. Ise ma mingeid dieete (aga peaks)ei pea aga väga huvitavab tervislik/-um toitumine. Lihtsalt olen vähendanus sysivesinike tarbimist.
      Lihtsalt hakkas huvitama, et su menyys puudub nt kodujuust jms tooted. Aga mees mul just hapendas kapsast ja ta väidab, et köik hapendatud köögiviljad? pidid tervisele väääga kasulikud olema. Ma ka järkjärgult pyydlen sinnapoole, et alla vötta 15 kg aga olen ääretult mugav inimene ja laiskus kuubis.
      Kuskilt lugesin, et 1 kiivi päevas katab c vit. vajaduse ja sidrun on ka vist hea. Möned joovad sooja veega sidrunimahla ja aga miks mul vist unund. Ehk peale c vitam. kiirendab ainevahetust sulatab köhurasvasid. On ju paljudel maks rasvunud. Ahjaa, kuskilt just jälle lugesin, et kyyslaugu kasulikkusest. Aga seda me sööme peres palju ka sibulat. Ja inveritee on ka hea.
      Sry jäin lobisema.
      Kas sa hulahula röngast ka keerutad?

      Kustuta
  4. Tervitused:) Loen vahetevahel su blogi ja olen täheldanud kommentaarides ja su mõnes postituses, et saad megalt palju kriitikat ja et kuidas selle all vastu pead. Ma imestan, et huvitav kust see kriitika ja miks? Mulle tundud täitsa tore ja kusjuures ei ole ma mitte ühegi blogija juures tähele pannud seda mida sinu blogi puhul, et inimesed elavad sulle kuidagi eriti emotsionaalselt kaasa, nagu oleksid lähedane inimene ja hullult muretsevad su pärast:)
    Ok see selleks. Mis mina siis tahtsin ka öelda, et ma pole selles mõttes natukene eelmise anünüümsega nõus, et iga inimene on erineva ja vajab erinevalt toitu, sest siiski on ju olemas inimestel baasainevahetus mis on miinimum kalorid mingi 1200 kcal ja seda vajab inimene puhtalt elus püsimiseks ja olenevalt igast inimesest siis peale mingi kalorid millega tema keha kaalu langetab. No alla 1000 kcal päevas süüa on ikka veidike kahtlane ja pikemas perspektiivis hakkab tunda andma ma kardan just tervise mõttes. Ah jaa, veel üks küssa. Miks inimesed joovad poesmuutisid??:D Appi. Selle koha pealt olen ma veidike friik, et isetehtud smuuti on midagi nii imelist, lihtsalt koju blender ja segada kokku igast vägevad asjad. Ja võib olla palju kindlam, et jood endale sisse mingi tervislikuma smuuti.

    VastaKustuta
  5. Mina siis see anonüümne, kes hommikuti ühe riisileiva sööb. :D Olen täitsa nõus selle baasvajaduse jutuga ja pole kunagi teisiti arvanudki. Ma ei pidanudki silmas seda, et alla 1000 kalori päevas on normaalne süüa - kust sa seda üldse välja loed? Loomulikult söön kogu päeva jooksul niipalju, kui heaks enesetundeks vajalik ja tervislik - ca 2400 kalorit. Aga fakt on see, et inimesed on erineva energiavajadusega sõltuvalt juba nt. füüsilisest koormusest ja mis ühele on vähe, on teisele liig. Normid on ikka üldised raamid - nt kaaluindeks on juba arstide poolt maha tehtud, kui eksitav näitaja. Kui inimene sööb nii, et tervis korras ja tuju hea, siis on ju kõik ok ja ei pea muretsema, et sööb vähem, kui nt naabrinaine. See oli minu kommentaari point. See kalorite miinimumi täissaamine on suht loogiline niikuinii.

    VastaKustuta