neljapäev, 19. november 2015

Aluseline vesi! Teadjamad, tulge rääkige kaasa.


Olen saanud juba päris palju erinevaid arvamusi aluselise vee kohta. Tuleb nii kiidusõnu, kui ka negatiivseid arvamusi. Mõni ütleb, et on hea kehale, mõni jälle, et ohtlik hoopis. 

Ma tõesti väga suurt uuringut selle kohta eelnevalt ei teinud. Ja usun, et nii vähese tarbimise juures ma nüüd maha ka ei sure. Kindlasti ei sundinud ma kedagi seda igaäevaselt jooma, ei taha ma kuidagi väga mõjutada kedagi. Mulle aga Devini vesi tõsiselt maitses, ja no nali naljaks, see mõjutas minu enesetunnet ja mitte ainult minu.

Kirjutasin ma sellest enne: SIIN

Üks põhjalikum kommentaar :

Kahjuks või õnneks on nn aluseline vesi oma tervist parandavate omaduste poolest tegelikult müüt. Ka keskkooli keemia- ja bioloogiaharidus selgitab ilusti, et organismi erinevate organite pH-tasemed on erinevad ja samas vere pH-tase on kuskil 7.35-7.45. Selle muutumine toob kaasa aga tõsised tervisehädad, mistõttu organism seda ise ilusti reguleerib. Vere pH taset kontrollivad mitmed elundid (nt maks), mitte "imevesi", mis inimese seedekulglasse jõudes mingit muutust pH tasemes nagunii ei tekita, sest inimese seedemahlad on nii tugevalt happelised (pH-tase u 2) ja vee aluseline "mõju" kaob. Sinu kõigil loetletud imelistel toimetel, ala "nii hea mõnus oli olla", ei ole ilmselt mingit teaduslikku põhjendust, vaid tegemist on platseeboga.
Googlesse "alkaline water" toksimine näitab kohe ette mitmed leheküljed, kus seletatakse ilusti ära, miks ja kuidas on aluseline vesi nn reklaamitrikk ja lihtsalt osav turundus. 



Ja artikkel selle kohta:

http://tervis.postimees.ee/1172922/aluseline-vesi-sobib-vahestele

Ma küsin nüüd kõigi arvamust selle aluselise vee kohta? On ta siis kahjulik, või kasulik?
Olete tarbinud? Olete tundnud mingit head mõju? Hoopis halba?

Rahumeelselt ja sõbralikult ikka eks ;)

20 kommentaari:

  1. Kahjulik pole, aga üle ei tasuks ka tarbida. Nii on ka kõige muuga. See et vesi kasulik ei tähenda, et joome 5 liitrit iga päev.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Nõustun :)
      Mina ei tarbinud ainult seda vett. Jõin kraanivett ja midagi veel.
      Ja normaalses koguses kõike.

      Kustuta
  2. Väga tore, et arutluse avasid niimoodi oma blogis!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Mulle meeldib, kui inimesed arutlevad, annan võimaluse kaasa rääkimiseks. Peale ei suru midagi ja loodan, et aksepteeritakse ka minu mingeid tegemisi.
      Me oleme kõik erinevad ja ei saagi ju kõik ühtmoodi mõelda.
      Aga tore, et tuleb kaasa rääkijaid ja kõik on sõbralikud.

      Kustuta
  3. Mina fännan Devini aluselist vett. Aitas hästi kui mingi vahe magu kõrvetas ja maitseb kuidagi teistmoodi, sest muidu ma palju vett ei joo, aga sellega läheb nagu ludinal :)

    Eks vist iga asjaga ole nii, et mõistlikkus on see märksõna, hulluks ei tasu minna ;)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Minule maitses ka see. Ja peale mingit happelisemat sööki või vürtsikat, see tekitas parema tunde kõhus.
      Ja nii ongi, hulluks ei tasu minna, kõike normaalses koguses ;)

      Kustuta
  4. Puhas vesi on neutraalne ehk siis pH = 7. Aluseliseks või happeliseks muudavad selle lisandid, mis võivad olla kahjulikud või kasulikud, sõltuvalt millega tegu. Minu isiklik arvamus, et kui keegi salaja su pudelisse normaalset kraanivett kallaks ei muutuks midagi ;)

    VastaKustuta
  5. Ma siiralt usun, et selle "aluselise" vee lisandite sisaldus on nii väike, et mingit reaalset mõju su organismile sellest ei ole. Kui oleks, oleks see ravim ja neil oleks tervisekaitseamet jne sajaga kaelas.

    "Olete midagi tundnud" on täiesti jabur küsimus. Inimene ei ole pädev hindama ravimi või mitte-ravimi mõju. Ta ei tee vahet reaalse ja platseeboefekti vahel, ta ei suuda välistada teiste-kolmandate tegurite mõju. Efekte saab tuvastada (või ümber lükata) kontrollitud meditsiiniliste uuringutega. Küsida inimestelt tänaval mingi ravimi v toidulisandi efekti kohta on, veelkord, jabur. Mitte et need inimesed peaks rumalad olema, aga sellist hinnangut nad anda lihtsalt EI SUUDA, olgu nad või mitmekordsed PhDd ja IQ 200.

    Kui tahad oma tervist hoida, siis maga korralikult ja söö vähem suhkrut & süsivesikuid, mitte ära looda imevahenditest abi.

    Muide, kas "bad science" on loetud? See on halb raamat, aga parem ikka kui üldse mitte midagi.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Soovitad mul selle läbi lugeda? :)
      Kaurikene, mul lihtsalt oli võimalus seda vett testida. Ma ei toetu sellele veele, et tervem, ilusam ja saledam olla. See kogus ei muuda niikuinii midagi eriliselt.
      Kuid see maitses mulle ja kindlasti vahel ma seda tarbin, mitte küll aga mingi imejoogina või jumal teab mis mõttega.
      Päriselt :)

      Kustuta
  6. See ei lähe eriti küll teemaga kokku ja ma kohe kindlasti ei taha Sulle kuidagi halvasti öelda aga mida rohkem ma Su tekste loen, seda enam mulle jääb Sinust mulje kui väga mõjutatavast inimesest. Ja kui aus olla, siis need "tootearvustused" ei ole sellepärast mulle tõsiselt võetavad. Eranditult kõik asjad mis Sulle saadetakse, kiidad Sa uurimata taevani nagu sellegi artikli puhul.
    Ehk siis kui toote esindaja lubab, et sellega saad ilusaks, saledaks ja see on tervislik, siis ilma süvenemata ja uurimata, võtad Sa seisukoha, et nii see ongi.
    Inimene on paraku oma mõtete ja usu ori :(.

    Ja ma pean nõustuma mõne eelneva kirjutajaga, et... kuidas seda sõnadesse nüüd panna? Su suhe toiduga on paigast ära. Praegused menüü postitused on jube kurvad. Selle asemel, et toiduga sõber olla,seda nautida ja selle abil end saledaks süüa, on Su kogused väikesed, asendad loodusliku ja värsket toiduainet mingi pulbrijoogiga jne. Tead Sa muidu, et neid valgusheike juuakse trennijärgselt, et piimhapet reguleerida ja lihast kasvatada? Need ei ole toidukorra asendajad, ükskõik, mida tootja ütleb ja lubab!

    Ma muidu koguaeg ikka hoian Sul ja edusammudel silma peal, aga sellest, mida ma tulin ca pool aastat tagasi siia lugema, on järgi väga vähe :( ja see on kurb :(.

    Ma sügavalt soovin, et Sa kellegiga toidust ja sellesse suhtumisest räägiks. Usu, Sa teeks endale sellega suure teene ja pai kehale ;)!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Sest Merlin tahab olla jubedalt samasugune nagu tema iidol Mallukas. Aga ta ei taipa, et Mallukas katsetab talle saadetud asju ja ütleb poolte kohta, et need on halvad või saast. Ehk siis omad oma arvamust. Merlin seda ei tee.

      Kustuta
    2. Armas Kati, ma ei pane pahaks midagi ja tean, et Sa ei ütle mulle pahaga.
      Toodetest nii palju, et tulemas on ka postitusi, kus on kirjas, et mulle midagi ei meeldi. Need antud tooted on siiani kõik meeldinud, ma ei saa sinna midagi teha.

      See teine osa, teeb mind kurvaks. Olen eilsest saadik kurb. Kas tõesti on see siis tõsi? Ma ei näljuta end ju ometi :( Mul on energiat, ma olen elujõuline, kokku ei kuku, käin tantsimas, pidutsemas, koolis. Ma tegelen lastega, koduga. Kui ma söön isegi täpselt kava järgi, siis on ka lugejate jaoks vähe.
      Ma ei tea, kelle juurde ma minema peaks? Psühholoogi juurde?
      Ma olen segaduses.
      Need joogid, neil on jah kirjas, et toidukirja asendajad ja pole kirjas, et peab peale trenni jooma. Võib juua, siis kui tahad.
      Kati, loodan, et jääd ikka mul siin alles :(

      Kustuta
    3. Kati, kas sa saad aru, et selle kommentaariga tegid Merlinile pigem halba kui head? Meil kõigil tuleb ette mõõnaperioode, äkki tasuks sellistel aegadel olla pisut mõistvam? Minu meelest on inetu hakata avalikult panema diagnoose teise inimese iseloomu kohta. Palun - ülevalpool on Merlini meiliaadress. Kui on väga vaja kirjutada, kui nõrk ja mõjutatav on inimene Sinu arust (ma aru ei saa, milleks küll sellist asja on vaja kirjutada), siis saatnud oma arvamus sinna. Head muljet see maaslamaja löömine nüüd küll ei jäta. Teisel on niigi raske aeg. Minu meelest ei ole praegused postitused kurvad. Merlin püüab taas blogile hoogu sisse saada ja Sina loobid kaikaid kodaratesse. Ei ole ilus oma ego teise inimese arvel tõsta, eriti, kui see teine nii silmnähtavalt üritab ennast õigetesse rööbastesse tagasi saada. Ja ära tule hoolimisest rääkima - kommentaari esimene lõik räägib kõigest muust, kui hoolimisest. Tootearvustustest - tule taevas appi - oled sa mõelnud, et äkki Merlinile ongi siiani kõik proovitud tooted tõepoolest meeldinud. Kas ta peab nüüd sulle meeldimiseks hakkama head kraami maha tegema või? Näiteks see pähklimüsli, mida ta siin kiitis, on nii superhea, et ma saan täitsa aru tema ülevoolavast reaktsioonist selle kohta.

      Kustuta
    4. Ma usun, et Kati ei mõelnud midagi paha.
      Issand ma loen kommentaare ja mul pisarad voolavad.
      Nende negatiivsete kommentaaride hulgas, mida ma ülesse ei lase, on nii palju hoolivaid ja toetavaid. Aitähh kõigile, et te olemas olete ja viitsite kirjuitada, kaasa elada ja mind vähegi mõista.
      Jah need tooted on mulle absoluutselt kõik meeldinud ja ma ei saa sinna midagi teha. Need, mida olen saanud siiani proovida, need on olnud head asjad, mulle meeldinud ja ma tõesti ei hakka ju valetama, et mulle ei meeldi. Sest äkki mõni lugeja ei usu, kuna kõik tundub liiga hea ja ilus. Mina olen mina ise, ma kirjutan emotsionaalselt, tunnetega, kui ma kiidan, siis kiidan nii et oioioi, kui midagi on pahasti, siis on ka emotsioonid vastavad. Kuna ma olen aga viisakas, tolerantne inimene, siis isegi, kui mulle miski ei meeldi, siis kräpp, pask, või jumal teab mida, ma kirjutama ei hakka. Sel juhul ütleksin ma seda, et ei maitsenud sellel/tollel põhjusel ja toode ei ole mulle. Või kui ma näiteks saan mingi teenuse kasutamise võimaluse, spa jne, siis samuti ei ütle, et see on maailma rõvedaim paik. ma tooksin negatiivsed küljed ära, kuid seda viisakalt ja korrektselt.
      Kõik saab korda eks ja ma luban, et tulevad paremad toidupostitused, püüan end taas ülesse leida jne.

      Kustuta
  7. Vaadake nüüd kommentaari :D Mina ja tahan Malluka moodi olla?
    Me oleme kaks täiesti erinevat inimest. Me blogime täiesti erinevatel põhjustel.
    Ma ei taha olla kellegi moodi, mina olen mina ise ja jään ka selleks. Kõigi oma heade ja veadega!
    Ma lihtsalt naersin südamest selle kommentaari peale.
    Minu blogist ei saa iial mingit meelelahutus blogi. Kui ma ükskord end ülesse leian, siis saab sellest väga lahe toitumis/spordi/tervise blogi. Tootearvustusi jah ma teen, kuid edaspidi ma valin, mida ka oma blogisse lasen. Ja miks ma ei võiks? Omamoodi on see lisatöö vms. Ja ps ma ei saa neid tasuta, ma pakun reklaami vastu. See on win-win olukord. Mu blogi on tänase seisuga blogtr.ee lehel Top100s 6ndal kohal, mul on suur lugejate arv ja ma ei häbene seda, et ma teen ja hakkan tegema erinevate firmadega vahel koostööd. Kuid sellest ei saa ka reklaamiblogi. Kindlasti edaspidi ma uurin rohkem tausta, mõtlen 10 korda läbi ja siis tegutsen.
    Aga mina ja Mallukas? Kusjuures mul pole tema vastu midagi, julgen ka seda tunnistada. Kuid me oleme liiga erinevad, meie maailmad on liiga erinevad ja ei, ma ei soovi tema moodi olla, sest ma meeldin tegelikult endale küll ja küll.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ja peale Malluka on veel väga palju blogijaid, miks ometi aind teda igale poole ette tuuakse :D
      Äkki ma tahan hoopis Marimelli moodi olla? :D

      Kustuta
  8. Oh tõesti. Selle peale ei oskagi midagi öelda. Lihtsalt naljakas. :D Aga Marimelli blogi on küll ebameeldiv. Lugesin natuke ja enam ei tahtnud. Hästi kuri ja agressiivne ja kommenteerijate vastu ebasõbralik mu meelest. Mallukas on kuidagi leebem ja õrnem Marimelliga võrreldes. Maitseasi ta muidugi on - blogimaailm on kirju ja igaüks leiab oma lemmikud.

    VastaKustuta
  9. Jah, "bad science" on kindlasti lugemist või vähemalt sirvimist väärt.
    Wikipedia artikkel selle raamatu kohta:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Bad_Science_%28book%29

    VastaKustuta
  10. Mulle väga meeldib su blogi Merlin. Tervislik toitumine ei tule üleöö. Ja pealegi lõpuks mis ongi tervislik? Isegi kõige tervislikum asi, nt kapsas võib halvasti mõjuda kui seda üle süüa.

    Soovin sulle ohtralt positiivset meelt ja minu meelest on ülioluline, et sa vähemalt püüad tervislikumalt toituda. Küll siis tulevad ka tulemused. Ja nii nagu kõik treenerid ja toitumisspetsialistid räägivad, siis tulemused ei saagi tulla üle öö. Kui nad tuleksid kas me oleksime motiveeritud tervislikult toituma? Trenni tegema? Ma arvan, et mitte...tervislikkusest peab saama elustiil ja siis saab midagi muutuda :)

    VastaKustuta