reede, 14. august 2015

Minu reede 14.08.2015. 2 päeva maratonini!!!

Hei-hei. Hehh täna kirjutan päevased tegemised samal päeval, täitsa lahe. Täna oli täielik lebo päev. Eile oli mul viimane trenn enne maratoni ja alatest tänasest ma kavatsesingi aja maha võtta ja täielikult puhata. Eilsest trennist olid täna jalad ikka väga valusad, kuigi eile ei teinud jalgadele palju trenni. No ei tea miks, aga valusad nad olid. 

Otsustasin siis terve päeva puhata, tegin endale kõrge padja kuhja ja nii ma pikutasin jalad kuhjale kõrgemale asetatult, mõnusalt oma pehmel ja mugaval asemel. Ohh, kui mõnna oli. Surfasin netis ja lugesin erinevaid spordiblogisid, kus blogijad harrastavad kõndi või jooksu ja käivad maratonidel. Niii palju huvitavaid blogisid leidsin ja mõnusat lugemist oli palju. Nii tublid inimesed, nii ettevõtlikud, tahtejõulised. Ohhh jahhh...Lemmikuid ma praegu välja ei too, teen seda siis, kui olen silma jäänud põhjalikult läbi lugenud. Muidu ma lugesin ainult kaalulangetusega ja fitnessiga tegelevate inimeste blogisid, kuid täna paelusid mind täiega kõik maratonihundid. No eks ma ju tahtsin ikka lugeda, mis nippe keegi on maratoni eel ja ajal kasutanud, kuidas toitunud, mida joonud, riided, läbimisplaanid jne jne jne. Ja tegelikult on kõigil üsna sarnased võtted. Keha laadimine süsivesikutega, mineraalveega, peedimahlaga, magneesiumiga, loomulikult paar päeva enne seda täielikku puhkust. Ka võistluspäeval kasutuses olevad nipid on üsna sarnased kõigil. Täisväärtuslik hommikusöök, geelid, batoonid, banaanid, joomine ja toitumine rajal. Riietussoovitusest, kuni kiirusteni välja. On erandeid, kuid enamasti jooksevad samad teemad läbi. Aga see maailm on niiiiii põnev, see teadlik ettevalmistamine. Nii vaimselt, kui füüsiliselt. Muidugi kõik, kes sellega tegelevad, nemad treenivad pikalt pikalt enne seda, näevad palju vaeva ja teevad kõvat tööd, et minna kuskile maratonile. Ma tunnengi end täiesti hulluna selle kõige keskel. Kuid ma proovin selle ära, ma teen selle läbi. Ja kes teab, mis tulevik tuua võib. Praegu saan ma vaid tänada blogidemaailma, kust muidu ma üldse teaks, kuidas ja mis.  Ja kõik mu armsad pereliikmed Süües Saledaks grupist, mis ma teieta teeksin? :D

Minu toitumisest;)

Minu toitumine oli täna ja on ka homme kaloririkkam, kui tavaliselt. Ma pean lubama endale rohkem süsivesikuid ja tugevamaid toitukordi. Ma laen oma kehale kütet, et läbida maraton. 

Hommik

Hommikul ärgates jõin ma kohe ära 0.5l Borjomi vett. Issand, just meenus, et kohvi ei ole ma täna joonud ju.
Minu hommikusöök sai täna aga nii kiita, sest see kukkus kuidagi ilus ja täisväärtuslik välja. See tegi mind rõõmsaks.

* Praemuna, peekoni ja rohelise sibulaga
* 2 viilu täistera rukkijahu rösti Saarema Light juustuga
* 2 viilu arbuusi
* 0.5l Borjomi




Lõuna

* Täisterapasta, lõhe, punapeedi ja rohelise sibulaga
* Natuke värsket kurki
* 3 viilu arbuusi
* 0.5l Borjomi





ÕhtupooliK

* 3 Oravakese pralinee kommi(oi kui paha tüdruk ma olen)
* Kana tortilla
* Natuke värsket kurki
* 0.33l peedimahla





Õhtu

* Tuunikala, kodujuustu, punaste ubade ja rohelise sibulaga
* 0.33ml peedimahla




Nii palju pole ma söönud ammu, nii täis ei ole mu kõht olnud ammu. Kuid tunne on ok ja kehal on kuidagi mõnus olla. Ei tea, kas see peedimahl juba mõjub? Või magneesiumi ampull? Vist vara veel :D

Miks ma seda peedimahla joon?

Peedimahla soovitatakse juua enne võistlusi tegelikult isegi nädal enne ja rohkem. Mina alustasin täna, kuid ehk midagi ikka aitab. See on vereringele hea, sisaldab suuremas koguses nitraate, mis mõjuvad lihaskoele ja aitavad alandada hapniku hulka. Peedimahl aitab laiendada veresooni, võimaldades suuremat verevoolu kudedesse. Samal päeval, ehk maratoni päeval igaks juhuks ei tasu juua, kuna võib kõhu lahti lüüa. Mulle nii pole mõjunud veel. Maitselt mulle meeldib see ka väga, suu ja hambad teeb lillaks, kuid juba selle vähese tarbimise juures tunnen ma end kuidagi värskelt. Eks see ole psühholoogiline mõju mul moment.




Loe siit : 
http://marathon100.com/est/uudised/toitumine.n/peedimahla-kasulikkusest
http://www.jookseme.com/blogi/mida-ja-kuidas-enne-maratoni-tankida
http://naine24.postimees.ee/1000480/maga-et-joosta

Magneesiumi ampullid

Täna hakkasin ka magneesiumi ampulle võtma. FitShopis maksab 1 ampullike 1.70€. Seda soovitatakse võtta päev enne maratoni ja samal päeval. Kuid võib ka varem. Ma arvasin, et mulle on ehk parem. Magnessium aitab krampide vastu,  eriti sellistel kuumadel päevadel. Ja väga paljud sportlased ka neid kasutavad. Minul oli mõnus apelsini maitsega. Täna võtsin ühe, homme teise ja maratoni päeval kolmanda.




Borjomi vett tarbin ma ka homme palju ja maratonipäeval ka, et keha saaks soolasid ja mineraalaineid. Ja Borjom meeldib mulle ja no on alati aidanud mind peale pidu ja usun, et aitab mind ka praegu. Ja seda soovitavad ka paljud sportlased.


Nii, kuid nüüd ma tuttu. Unest paremat abivahendit siiski ei ole. Uni on kõige olulisem. Minu keha ja vaim peab olema puhanud ja värske. No olgu, natuke ma vaatan veel motiveerivaid maratoni videosid, kuid siis uinun!!!




Head ööd ja homseni!!!

7 kommentaari:

  1. Ma loodan, et täna sööd veel natuke rohkem süsivesikuid. :) Kui vähegi maitseb ja sobib sinu seedimisele, siis maratonipäeva ehk homme hommikul soovitaksin üldse putru süüa.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Margit jaaa söön kindlasti ;) Mitu korda päevas kohe ja nupuatngi siin välja variante. Homme on puder kindlasti menüüs ;)
      Lähen käin veel spordipoest läbi, ostan igaks juhuks paar magneesiumi ampulli kaasa, ja neid geele ja mõned batoonikesed ka.
      Aga mul seest keerab juba...Hirm on suur.
      Aitähh Margit, et annad nõu ja kirjutad, sinult nõu saada on väga hea tunne :)

      Kustuta
  2. Apteegis Magneesiumi pulber ka, mis pannakse keele alla. Aga ampullid tõhusamad. Hawaii Express müüb ka muidu aga need pole nii hea maitsega kui Fitshopi omad. :) Igaksjuhus mainin, et magneesiumiga ei tohiks ülepingutada( iga päev 1 ampull enamasti, muidu võib kõhu lahti lüüa) :) :)

    VastaKustuta
  3. Sa ei tee seda maratoni läbi. 100% kindel...

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ja sina oled niivõrd nõrk, et ei julge isegi oma nimega sellist asja teisele öelda, rääkimata sellest, et sa ise suudaks oma jalga maratonile tõstagi. Pussukas.

      Kustuta
    2. Aga kas Sina üldse suudad alustada? :)

      Kustuta